Mürşid İstersen Kur'an Yeter Diyenlere Cevap - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 1.cilt)
MÜRŞİD İSTERSEN KUR’AN YETER DİYENLERE CEVAP |
Bir levhada gördüm yazmışlar ki sana şu yeter bu yeter mürşid istersen hazreti Kur’an yeter diye. Bu söz bundan yüz sene evvel İslamiyeti küçültmek için söylenen sözlerdir. Cahil olanlar, ötesini çok doğrudur zanneder. (Mürşid istersen Kur’an yeter) deyince tamamdır. Halbuki Kur'an-ı Kerim mürşidi kamilin ağzından çıkarsa hedefi vurur. Hazreti İsa Aleyhisselama Yahudinin biri gelmiş ölüyü dirilten duayı bana öğret demiş. Hazreti İsa öğretmiş ölüye okumuş dirilmemiş, gelmiş (Duayı tamam öğretmedin mi ben okudum dirilmedi) deyince, Hazreti İsa (Dua o duadır ama ağız İsa’nın ağzı değildir) demiş. Kur'an, Kur’an ama, fakat ağız mürşidi kamilin ağzı olmalı ki dertliler Kur’andan deva bulsun. Hastalar şifa bulsun. Hadisi Şerif.
اَلْقُرْاٰنُ هُوَالدَّوٰۤاءُ
“Kur’an bütün ilaçtır demektir.”[1]
Niçin herkes okuyor şifa olmuyor. Mesela şuna benzer Kur'an-ı Kerim'de barut var, kurşun var, azze var, iyi bir tüfek lazım ki hedefe kurşunu ulaştırasın. Mürşidi kamilin ağzı kalbi iyi tüfek gibidir. Hedefi vurur. Ettiği dua okuduğu Kur'anı Kerim kurşun gibi geçer hedefi alır. Sen şöyle bil ki uyandırır. irşad eder. işte Kur'an Mürşidi Kamilin ağzından çıkarsa her şeyi yapar. Mü’minin ağzından çıkanla münafığın ağzından çıkan bir değildir.
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْاٰنِ مَا هُوَ شِفَآءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِن۪ينَۙ وَلَا يَز۪يدُ الظَّالِم۪ينَ اِلَّا خَسَارًا
“Biz Kur'an-ı Azimüşşanı Müminlere şifa ve rahmet ola-rak indirdik. Zalimlerin Kur'an zararlarını artırır.”[2]
Münkir münafık fasıkların Kur'an mürşitlik değil zararlarını artırır. Kur'an-a uyan kimse Kur'an-ın içindeki söylenenlerin hepsini kabul eder.
Şeriat, Tarikat, Hakikat, Marifet ve Zikrullah şeyhleri aramak inabe almak onlarla beraber olmak, zikrullahı çok etmek onlarla beraber mücahade yolunda çalışmak onlardan ilmi hikmet öğrenmek hepsi Kur'an-ı Kerim'dedir. Düşün bunların sen birini kabul edip o birini kabul etmezsen Kur'an-ı Kerim'e inanmış mı olursun düşün.
[1] Ramuzel Ehadis c.1.s.227/8
[2] İsra 17/82.